суботу, 3 грудня 2022 р.

Добірка інклюзивної літератури

3 грудня відзначають Міжнародний день людей з інвалідністю, тож ми підготували ТОП-10 книжок із фондів нашого відділу.


Мотиваційна література

Вуйчич, Нік.
Життя без обмежень. Шлях до неймовірно щасливого життя / Нік Вуйчич. –  Київ : Форс Україна, 2016. –  352 с. –  (Проект TRUESTORY. Книжки, що надихають).

Нік Вуйчич народився без рук та ніг, проте живе незалежним, повноцінним, насиченим життям: здобув 2 вищі освіти, працює за комп’ютером, займається серфінгом, риболовлею, має безліч інших активних інтересів. У своїй книжці автор відверто розповідає про власні фізичні проблеми й переживання, про перешкоди на шляху до самоприйняття – на сторінках «Життя без обмежень» чоловік сформулював правила, що допомогли йому подолати різні виклики долі.

 

Особливі історії особливих : несумні історії; упоряд. К. Тороп. Чернівці : Букрек, 2021. 208 с. : іл.

Про що книжка «Особливі історії особливих»? Перш за все, про дітей – учнів спеціальної школи «Шанс» у Дніпрі, про їхніх батьків та вчителів, а також про взаємоповагу, розуміння, чуйність, відповідальність, силу та витривалість, які є в кожному з нас. Тут ви знайдете 54 історії, кожна з яких присвячена унікальному інклюзивному досвіду учнів та випускників. Ці розповіді різні, але однозначно не сумні, до того ж вони доповнені QR-кодами, через які можна більше дізнатися про життя героїв.

 

Дитяча художня література

Драчковська Оксана.
Зайчик-нестрибайчик подорожує / Оксана Драчковська ; ілюстрації Оксани Драчковської (молодшої). – Чернівці : Книги – ХХІ, 2021. – 36 с.

Історія мандрів Зайчика-нестрибайчика – продовження популярної казки «Зайчик-нестрибайчик та його смілива мама». Головний герой трохи подорослішав, багато чого навчився, але чи зможе впоратись із перешкодами, які трапляться дорогою до важливої для нього мети?

 

Terra інклюзія 2018 : збірка інклюзивних оповідань. – Київ : Видавничий центр «12», 2018. – 206 с.

У книжці зібрані твори переможців та фіналістів Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова» у категорії спецвідзнаки «Інклюзивні оповідання "Тerra інклюзія"»: Мар’яна Лелик «Даруватиму тобі», Ганна Коназюк «Крило янгола», Оксана Драчковська «Зайчик-Нестрибайчик та його смілива мама», Ольга Гой «Діти сонця», Людмила Охріменко «Заїда», Ірина Арчер «Іnклюзія», Ольга Раманська «Другий шанс», Міла Березюк «Сходи». В анотації зазначено: «Оповідання цієї збірки – абсолютно різні за літературним відтворенням, але вони об’єднані любов’ю, спрагою до життя, силою людського характеру та волі. Життєві обставини у всіх літературних героїв різні, але всі вони прагнуть жити повноцінним гідним життям». Книжка стала першим конкурсним досвідом інклюзивної літератури в Україні.  

 

Нехудожня навчальна література

Трикоз С. В.
Дитина з порушенням інтелектуального розвитку / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с. – (Серія «Інклюзивне навчання»).

У виданні розглядають особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи, які види діяльності доцільно практикувати в родині; автори описують стратегії поведінки батьків, дають рекомендації щодо подальшої професійної рекомендації.

 

Литовченко С. В.
Дитина з порушенням слуху / С. В. Литовченко, В. В. Жук, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 56 с. – (Серія «Інклюзивне навчання»).

Книжка призначена для батьків дітей з порушенням слуху, педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. У підручнику йдеться про те, як допомогти дитині ще на перших етапах виявлення проблеми, як розвинути слух, куди звертатись по допомогу тощо.

 

Мартиненко І. В.
Комунікативний тренінг для дошкільників з порушенням мовлення / І. В. Мартиненко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 120 с. – (Серія «Інклюзивне навчання»).

Тут висвітлено теоретико-методичні засади та надано практичні рекомендації щодо формування комунікативної діяльності, проведення психокорекційної роботи з дітьми із мовленнєвими порушеннями в умовах дошкільного навчального закладу. Книгу призначено для практичних психологів, педагогів, логопедів, а також для студентів відповідних спеціальностей, крім того, видання, безумовно, зацікавить батьків дітей з особливими освітніми потребами.

 

Колупаєва А. А.
Інклюзивне навчання: вибір батьків / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 56 с. –  (Серія «Інклюзивне навчання»).

Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі.

Матеріали посібника розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми проблемами в навчальному закладі.


Чеботарьова О. В.
Дитина із синдромом Дауна / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладиченко. –  Київ : Літера ЛТД, 2019. – 48 с. –  (Серія «Інклюзивне навчання»).

Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.


Чеботарьова О. В.
Дитина із церебральним паралічем / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Е. А. Данілавічютє. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 40 с. –  (Серія «Інклюзивне навчання»).

Посібник адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. В україні, та й загалом у світі, вже набули великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини, автори посібника дають відповіді на найактуальніші запитання батьків.




Немає коментарів:

Дописати коментар